Kaposvár Airsoft Team

 
Ön itt van: Home Ismertetők Javítás, karbantartás Cyma USP (cm125)

Cyma USP (cm125)

Markolat és külső:

2769
2769 2769
2770
2770 2770
2786
2786 2786
2777
2777 2777
2775
2775 2775

Dobozból kivéve szép kívánatos darab, lőteszt siralmas oka még ismeretlen, de hamar kiderítjük. Tár működik, jól adagol, kicsit lötyögősen illeszkedik ezt néhány csík szigetelőszalag majd megoldja, amúgy is megjelölöm a tárakat fehér vagy piros színnel, ha elhagynám esélyesebb megtalálni. Nagyon jó anyagminőség és kidolgozottság jellemzi, le a kalappal a gyártó előtt.

Motor és akku:

2768
2768 2768
2782
2782 2782

Motorunk liposítás (470mAh 7,2V 65-130C) után jól pörög, az eredeti 500mAh 7,2V NiMh akku tuning után semmire nem jó. A kétcellás Li-po akku "V"alakba megnyitva szépen befér a cső alá, még egy 6,3A üveg biztosíték is berakható közé. Megemlíteném még, hogy a motor piniont átdolgozták azaz megerősítették kapott egy peremet, ami a fogak merevítésére szolgál, anyaga kéreg edzett acél, bírja a strapát.

 

Az elsütőbillentyű:

2765
2765 2765
2776
2776 2776

Fogása keménysége jó, nem nyikorog, nem akad... teszi dolgát.

 

A Hopp up:

2763
2763 2763
 

A hopp upot oldalt két csavar rögzíti a cilinderfejhez,lenyomó formája az elődöknél megszokott, de masszívabb kivitel. Sajnos minden AEP betegsége ez az oldaltárcsás megoldás, aminek eredménye, hogy balra hordanak.

2783
2783 2783
2778
2778 2778

Gyógymódot a tárcsa kiiktatása és hernyócsavaros lenyomó beépítése orvosolja. A hoppgumi minősége "jó", persze biztos van jobb is... másik hiányában megfelel.

2764
2764 2764

A csőrögzítő patkó kétoldalt körmökkel kapcsolódik a hoppup házhoz elmés, egyszerű jó megoldás.

2781
2781 2781

Legtöbb AEP-t gyárilag "H" lenyomóval szerelik,persze lehetne szélesebb a még jobb lőpontosság érdekében, de ne legyünk nagyra vágyóak.

2794
2794 2794

A cső lenyomó nyílása gyárilag keskeny ez volt az oka a siralmas lőképnek hiába tekertem a hoppupot, sajna csőnek nyomta a gumit és nem bele.

2791
2791 2791

Csövünk némi módolás után rendben is van.

 

A tűzváltó:

2760
2760 2760
 
2761
2761 2761

 Könnyen bontható, egységes, kompakt és minden porcikájában fém.

Gearbox:

2757
2757 2757
2758
2758 2758

2759
2759 2759


A gearboxról sokat nem tudok mondani, spiáter csapágyak müanyagból vannak, szerintem peflon. Sajnos a jobb oldali csapágyház falvastagsága gyenge mint mindegyik AEP-nél.

 

Elsütő rudazat:

2756
2756 2756

Anyaga spiáter öntvény, jól illesztett elmés megoldás, itt el kell mondjam bontása egyszerű, ami jellemző az egész CYMA USP-re, sokkal átgondoltabb megoldás , mint az elődei Pl: DE M81 V2, CM 030 és társai.

Cilinderfej, nózi:

2755
2755 2755

Cilinderfej, kimunkálása jó, de a tömítésen finomítani kellett. Amit úgy oldottam meg, hogy a cilinderfej hornyába kentem némi tömítő ragasztót majd ráillesztettem az alulméretes tömítőgyűrűt. Szilárdulás után nyomtam csak a helyére, így a tömítési hiba elhárítva. Nózi jól tömített nem tudok belekötni. Mint a képeken is látszik minden elemen virít az USP dombornyomott logo, amivel az eredetiség jól igazolható.

Dugattyú, rugóvezető:

2754
2754 2754

Itt megemlíteném, hogy némi tuning történt. Ami annyit takar, hogy az eredeti rugót egy JG BAR10 vágott rugójára cseréltem, eredménye az eredeti 180-ról 225Fps-re ugrott, beállított hoppupal a lőtáv valamennyit növekedett,de nem eleget ezt valószínűleg hoppgumi okozhatja. A CM125 dugattyúja, rugóvezetője szép kimunkálású jó minőségű strapabíró műanyag. Dugattyúfej kicsit alul méretezett ugyanakkor az "O"gyűrű túlméretes ez azt eredményezheti, hogy adott sűrítésnél önfékezőleg hathat. Anno egy JG BAR10-el jártam így. Másik Dugattyúfej és "O"ring hiányában maradt eredetiben.

Kerékszett:

2753
2753 2753

A CM125 bontásakor nagyon kíváncsi voltam vajon a fogaskerékszett miből készült. Reménykedtem benne, hogy nem műanyag, megpillantva vegyes érzelmek lettek urrá rajtam, ugyanis ránézésre spiáternek(gyenge minőségű alu öntvény) tünt, de bontáskor kézbevéve gyanúsan nagy volt a tömege, ezért reszelővel teszteltem és kiderült, hogy kiváló minőségű edzett acél csak a megtévesztésig hasonló szürke színe félrevezetett.

Összegzés:

Hátrányok:

  • dobozból használhatatlan,
  • gyári akku tuning után nem hajtja meg a pisztolyt,
  • ajánlott liposítás ez + költség,
  • cső és hopp up átalkítást igényel,
  • egyedi tár,drága és nehezen beszerezhető (Rsov-on már van).

 Előnyök:  

  • szép, minőségi kivitelezés,
  • átgondolt tervezés, könnyen bontható, szerelhető,
  • alacsony karbantartási költség,
  • olcsó, egyszerü tuning,
  • "hosszú várható élettartam,
  • jó ár érték arány.

Szerintem a sniprek között az A&K M24, az AEP-k között a Cyma USP(CM125) a legjobb választás.